![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej allihopa!
Jag har just köpt min första overlock maskin och jag undrar hur man gör för att sy en sån här söm? (skickar med en bild) hur många trådar man ska använda och så vidare!? tacksam för all hjälp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Den sömmen heter täcksöm eller coversöm.
Vet inte vad du har för maskin, denna söm finns inte på alla maskiner. Det fins overlock maskiner som syr både overlock och coverlocksömmar sedan finns det rena overlock och coverlock maskiner. Vad är det för maskin du har? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det beror på vad du har för maskin.
Har du en vanlig overlock så kan du tyvärr inte sy den sömmen. Du behöver en maskin med coversömmar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
okej, de visste jag inte.
Jag har en Janome my lock 644D om inte den har coversöm kan man sy något liknande på en overlock? typsikt att jag inte kollade upp detta tidigare.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har en 644D jag med och den har inga coversömmar. Den söm du visade brukar jag sy med tvillingnål på min vanliga symaskin.
Här får du mycket information och hjälp med vilka sömmar du kan sy på din maskin. http://www.skovdesymaskiner.se/image...04_644_744.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
okej, tack så mycket för hjälpen.
Jag har ytterligare en liten fråga. jag har även laddat ner en annan instruktions bok och där visas denna bild... vilka inställningar ska man ha för att sy denna söm? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
0 5 7
den sys med tre trådar. SL 2 DF 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Fast bilden är lite missvisande eftersom man inte kan sy mitt i tyget utan måste göra det i kanten. Jag tror att de har lagt ihop avig mot avig och sytt i kanten sen försiktigt dragit isär tygstyckena så att sömmen hamnar mitt på.
Även om du inte fått det du trodde så har du gjort ett kanonköp! Har en likadan och trodde precis som du att jag skulle kunna göra dessa snygga sömmar. Men jag är ändå väldigt nöjd med maskinen, den syr mycket bra och snabbt. Skulle inte klara mig utan den |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
okej, tack
![]() jaha jag trodde att den skulle gå och sy mitt på tyget.. ![]() Jo jag tror nog också att detta blir en väldigt bra maskin för mig att börja med.. så jag är nöjd med köpet ändå.. ![]() det går ju alltid att sy med en tvillingnål på vanlig maskin iaf ![]() tack för all hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:56.