![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag har fått den underbara uppgiften att välja ut en helt ny symaskin i 25-års present. Min gamla Singer börjar krångla och jag är så less på den! Problemet är väl att det som vanligt nu för tiden finns FÖR mycket att välja på... Efter att ha surfat runt här på Sysidan insåg jag att jag behöver lite feedback av Er som förmodligen är mer insatta än vad jag är..
Det jag eftersöker i en symaskin är att den är stark och kan sy i såväl tunna som tjocka tyger. Har mest sytt lite heminredning nu (mest pga att min gamla Singer inte klarar av nåt annat än raksöm och knappt det) men skulle vilja sy kläder mm. Har fastnat för en Pfaff Select 3.0 med inbyggd övermatare och alldeles lagom mycket funktioner (är inte direkt intresserad av maskinbroderi) Länk till Pfaffen: http://www.pfaff.com/se/6407_6418.html (Pfaffen jag kollat på har bla: - overlocksöm - stängd overlocksöm - täcksöm - förstärkt elastisk sicksack - elastisk blindsöm - elastisk raksöm mfl..) Vad tror ni om den? Har fått ett allmänt gott intryck av Pfaff då många Pfaff-ägare verkar nöjda. Eller? Visst kan man väl sy bra i trikåtyger även med "vanlig" symaskin då de har elastiska sömmar? Att önska sig en overlock istället är väl inte en så bra idé då man inte kan sy bara raksöm med dem.. Är kanske bättre att först köpa en ordentlig symaskin innan en overlock? Tack på förhand! Anna |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:12.