![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Symaskin som matar både uppe och nere
Jag har en husqvarna som matar helt uselt. Trikå är helkört att sy i. har hört att pfaff är de enda som har maskiner som matas även uppe. (vad kallas det? )
Vad finns det för modeller och vad kostar de på ett ungefär? Vill inte betala för mycket. Kan även köpa begagnad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Janome 6600P har en suverän övermatning
Den maskinen kostar ca 13000 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Pfaff har övermatning på sina maskiner (jag vet inte om de har på alla, men många har det ) och då kan du välja prisnivå själv. Jag har en Pfaff och är jättenöjd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan köpa övermatning till din HQ! Kolla i deras tillbehörskatalog. Jag skulle tro att de passar till de flesta. Jag har en till min.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jasså! Det hade jag ingen aning om. Vad kostar en sån? Jag ska skicka min gubbe dit idag och lämna tillbaka en kantbandspressarfot men jag antar att övermataren är mycket dyrare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag kan tyvärr inte hjälpa dej med priset då det är många år sedan jag köpte den. Men om du googlar på nätet så kan ske du kan få upp någonstans där du kan se ett ca pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Varför är det bra att ha övermatning på maskinen? Matar den tyget både uppe och nere då? Är det bättre?
Väldigt nyfiken på detta nya påfund! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Till HQ SE kostar en övermatare dryga 400:- om jag inte missminner mig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Inte gav jag 650:- när jag köpte min i höstas här i Göteborg. Det var garanterat under 500:-. Synd att jag inte har kvar kvittot....
Undrar om du inte ska försöka pruta! Den funkar förresten jättebra ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag tycker du ska kolla om du kan använda övermataren till alla stygn och pressarfötter på din maskin,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
På min maskin sitter övermataren på höger sida om pressarfoten och är därmed ur vägen.Jag har aldrig upplevt problem med att den är i vägen, men så har jag en "basicmaskin" med de vanligaste sömmarna och förstärkta sömmar. Det bästa är att du frågar din säljare för den personen borde ju veta om den passar till din maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Jag har husqvarnas övermatare , den fungerar bra med alla stygntyper .Men du kan inte ha den ihop med andra pressarfötter då du sätter övermataren där pressarfoten ska sitta . Så antingen en pressarfot eller övermatare - tyvärr .
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.