![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Dyr begagnad maskin?
Idag hade jag chansen att köpa en pfaff overlock(vet inte vilken sort men den kunde massor). Den kostade 7700 ny och han sålde den nu för 5000. Han har använt den proffetionellt i ett år. Är det inte ganska dyrt med 5000 då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Beror på.. Om han använt det varje dag i 1 år, och det är hemmamaskin, så är det dyrt tror jag.
Men jag kanske är lite "bränd" eftersom jag köpt en beg maskin som sen visade sig ha varit använt i atelje och bara orkade med ett par år sen gav den upp totalt. (jag köpte utan att veta om att den var så sliten inuti, min reparatör sa att den var så sliten inuti att den måste ha varit ateljemaskin) Nu för tiden om jag ska köpa beg, så köper jag bara från symaskinsaffär, så får man garanti också även om det är beg maskin. Man brukar få ca 1 år garanti då. Om det inte är skitbilligt som några hundralappar eller så, och har råd att "chansa", vill säga. Men man måste vara säker på att butiken ifråga är bra också, eftersom symaskinen ovan har jag köpt från en mindre nogräknad butik... ![]() Senast redigerad av ichigo den 2007-11-29 klockan 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.