![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Avslappna virkning
Någon van virkare som kan ge mig lite ergonomsiska tips. Jag spänner handen som håller virknålen när jag virkar. Finns det något sätt att lära sig slappna av i virknålshanden? Lämplig arbetsställning vid virkning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ha en kudde under armbågen. En ganska hård kudde tycker jag funkar bäst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Prova att hålla virknålen på lite olika sätt. En del föredrar att hålla den som en penna medan andra håller den på samma sätt som man håller i stickor. Jag föredrar det senare, men det är ju helt olika vad som känns bäst. Jag vet flera som säger att de fått en mer avslappnad virkning av att byta grepp om nålen.
Lycka till! /Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ett tips är att sätta ett skumgummirör utanpå skaftet för att få ett vänligare grepp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
/Ilsefin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Re: Avslappna virkning
Citat:
Hoppas det kan vara till någon hjälp. Jag själv höll för ett antal år sedan helt krampaktigt i nålen men gjorde på ovanstående sätt och nu är jag helt avslappnad i handen (och i hela kroppen!). Resultatet blir ju så mkt bättre på avslappnad hand dessutom! Lycka till! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.