![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Garn av husdjursull
Hej!
Jag undrar om någon vet ett spinneri som spinner garn av husdjursull i sverige? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Kamilla
Prova med Madame Lutuss. Hon spinner ull av hund,katt,kanin och andra djur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Det var precis hon som jag letade efter men namnet hade trillat ur mitt huvud :P Tacktack : D |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
http://madamelutuss.se/
Madame Lôtôss (vi får väl utgå från att hon pratar västgötska) har t o m skaffat sig en hemsida. Vill du spinna mindre kvantiteter så se om du kan hitta någon som håller på med angorakanier som kan lönspinna åt dig. Har för mig att det finns någon som lönspinner av hundhår också. Jag har en hel låda full med avkammad päls från keeshond, som lär vara en av de hundraser som ger bäst ull. Min "skattkista". Dessutom har jag ett antal härvor med fet härlig ull, lönspunnen av Madame Lôtôss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hade varit inne på hennes hemsida förr men hittade den inte bland mina favoriter, kanske inte la in den eller något.
Jag har väl runt 2 kg eller liknande som jag ska ha spunnet, ska slänga iväg ett mail/ringa henne och höra om väntetid och sådär ![]() Tack för svaret ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:01.