Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-09-29, 12:37   #106
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad

Re: Postat!

Citat:
mollan skrev:
Hej! Har precis kommit in,har varit ute och postat brevet med mitt bidrag.
Dina block kom i går och som alla andra så är de fantastiska. Vilka härliga färger och de små broderierna var som pricken över i:et
Härligt och kreativt tycker jag.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 18:12   #107
iamia iamia är inte uppkopplad

Oj så fina alla block är.
Jag är jättesen med mina block. Från förra fredagen och hela den här veckan har det varit väldigt jobbigt för en av mina kompisar så jag har helt enkelt inte hunnit att sy.
Och nu när jag ska sy så hittar jag inte mitt bakgrunstyg men jag har hittat annat tyg som jag får ta i stället. Om mina block kommer fram på måndag så hoppas jag det är OK med er andra, annars så får jag mina block i retur.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 16:30   #108
iamia iamia är inte uppkopplad

Nej det gick inte med det andra tyget, det var för lite tyg. Så den här gången får jag hoppa över. Mvh ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 12:58   #109

-Hanne Dina block kom i dag. Så underbart vackra och färgerna, Mmmm, det är exakt mina färger. Jag njuter och vill ha "alla" själv

Nu tror jag att jag fått in block från alla deltagare så i början på nästa vecka så börjar det droppa ned kuvert med så otroligt vackra block i era brevlådor.

Sen väntar vi väl med spänning på hur vi komponerar ihop blocken. Dukar, väskor, bonader, grytlappar..... så spännande det ska bli.
Gammal 2007-10-03, 15:23   #110
hannes hannes är inte uppkopplad

Jeg troede inte, der ville gå så mange dage, det er nästan en vecka! Men jeg er glad for, at de er kommit frem. /Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 19:33   #111

Ibland så är posten så snabb men vissa gånger så verkar det som om de skickar breven/paketen runt halva sverige innan de kommer fram till mottagaren.
Vi får hoppas att det inte tar så lång tid för swapparna att komma fram när jag skickar iväg dom.
Gammal 2007-10-11, 01:47   #112

Nu är alla blocken postade. De skulle läggas på lådan i helgen men jag har inte mått så bra. Det är astman som spökar och den blir mycket värre när det är sådant här fuktigt och rått väder.
Men i dag så åkte jag in till byn och skildes från alla fina block som jag haft förmånen att få njuta av nu i en veckas tid.

Fick lite panik också då det ska bli snö och jag som inte hunnit ta reda på mina blommor än. Så det slutade med att jag gick i trädgården med en ficklampa och en massa filtar. Det gäller att bädda ner mina små raringar så dom inte fryser sönder nu i natt. I morgon (läs torsdag) så åker dom in i garaget och sen på fredag så tar jag dom till vintervistelsen.
Det blir till att göra vinter i trädgården nu och sen så blir det min andra hobby som kommer att roa mig under flera månader. Kan ni gissa vilken hobby det är Just det, handarbete av alla de slag.
Gammal 2007-10-11, 07:07   #113
Rae Rae är inte uppkopplad

Elisabeth...hoppas du mår bättre nu...jag har också varit ute i trädgården denna vecka och börjat göra i ordning för vintern....en timme max kan jag jobba...sen blir det värktabletter på EM. Det tar ett par veckor för mig att bli färdig.....men jag njuter när det är färdig. Tack igen för att du hostade swappen...nu väntar all ivrigt för sina små mjuka paket.
Ha' det så kul i trädgården!
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 07:15   #114
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad

Åh vad härligt Elisabeth, att du mår bättre nu, ser verkligen fram emot de fina blocken.
Fast som du säger nu slits man mellan trädgården och symaskinen.
Kramar från Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 09:03   #115
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad

Trädgård hette det sa ni den ligger i träda , väntar på att vintern skall lägga sitt barmhärtiga täcke över allt så man inte ser blad,ogräs mm
Man får sej en tankeställare ibland: först kan jag bli lite avis på er som är hemma av olika anledningar o har all tid till sömnad/trädgård/socialt liv mm, men ser man sen till orsakerna så har jag tur som (nu, har varit vidbränd ett år tidigare) är frisk o har jobb som jag trivs med.
I mitt fall är det allt det andra som tar tid(från sömnaden o gymmet) o jag har väl mig själv att skylla när man skämmer bort familjen o gör allt åt dom.....
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 09:06   #116
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

Jag ser min trädgård som ett andningshål i tillvaron likaså tiden vid symaskinen. Det är mina andningshål där jag bara gör sådant som jag tycker är roligt. Nu när jag även fått upp intresset för lappar och dess oändliga ihopsättning så känner jag att jag får inspiration i trädgården vad det gäller färger osv. Nu på hösten är det ett härligt färgspel på bladen.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 10:07   #117
mollan mollan är inte uppkopplad

Thumbs up

Yeees!!! Idag har jag fått ett stort kuvert med mycket fint innehåll. Tack till Anja, Birgitta, Åsa,Jools,Ingrid, Hanne och inte minst Elisabeth för era fina välgjorda arbeten.Elisabeth har ju haft "besväret" nöjet att dela ut till oss andra. Jag förstår att det är ett nöje att få gotta sej åt alla vackra block.Jag är jättenöjd.Kram fr Eva
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 10:12   #118
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad

AH så kul ! då vet man vad som väntar i låddan i kväll
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 13:31   #119
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad

Jag har också fått mina block idag. De är jättefina. Som av en händelse så hittade jag ett fint hösttyg idag på stan som kommer att passa jättebra i hop med blocken.
bild kommer så småningom i mitt album.
Tack alla som vari med i den här swappen och tack till Elisabet som swappat den här gången.
Christina
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 16:42   #120
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad

Jag har oxå fått mina block idag, de är sååå fina. Vet ej riktigt vad jag ska göra men det lutar åt en duk/löpare. Det kommer väl någon bild så småningom. Kram Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.