![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Hej
Kollade lite i tråden och såg att juntan var lagd på is till i höst. Nu är det höst och jag skulle väldigt gärna komma med i en syjunta i Göteborg. Är ni fortfarande aktiva? Kram |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jag vill väldigt gärna vara med om någon startar eller vet någon som redan startat en syjunta i Göteborg.
Jag är främst intresserad av att skapa retro modeller av gamla vintage mönster. Jag älskar Marilyns klänningar och jumprar, franska volanggardiner... Jag är inte särskilt sy- och stick/virkbegåvad, men kan om jag verkligen ger mig attan på det. www.ingridribelli.wordpress.com |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
tjaaa jag vet inte vad som hände, det rann nog ut i sanden - tror vi var typ 4 på första träffen,,,, i en trång lokal ,,,
jaja klaga går ju :-) men det hänger väl eg på 1, hur många vi är ? och 2, vart kan vi vara då |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Syjunta Göteborg
Hej vi kan försöka dra i hop något i krokslätt där finns stor lokal med många möjligheter.vi kan göra allt från sy. Tova. Göra pärlor. M.m finns kök och även mys hörna med soff grupper
Med vänlig hälsning, kosmos6 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
hade verkligen varit kul med olika intressen som samlades ! kan man lära mycket av varandra
låter bra med lokalen ![]() för min egen privata del kan jag ju bara på kvällar /helger,,, |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Åh, vad det låter roligt! Finns det ingen i Varberg eller i dess närhet som vill starta syjunta?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sjunga i Göteborg
Jo hej
Vi träffas på tisdagar från ca 17-22. Hemma hos mej Du kan ringa mej på 0701736253 så får du mera info. Jag tycker det ska bli kul om du hör av dej Med vänlig hälsning, kosmos / 😄 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Ja äntligen är det tisdag igen så vi kan träffas och ha det kul.
Vi träffas som vanligt i kväll från kl 17 -ca 22 Välkomnar både nya och gamla i gänget. Undrar ni något eller vill veta mera kan ni ringa på Tel mobil 0701736253 Med vänlig hälsning, kosmos |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Hej mina vänner vi träffas i dag ( tisdag) som vanligt kl 17-22. Men efter tisdag så är det inget hos mej på 4 veckor
pga att jag reser bort. Men jag fick veta att det var ett litet gäng som träffas på måndagar kl 18-21 i sysalen på Kvarnbyskolan Mölndal. (Ca 10- 12 gånger av symbolisk summa ca 400/termin Jag och en ven var där och kollade läget Det var ett trevligt gäng. Bra sysal med bra belysning och nya maskiner som janomon. De vill gärna ha flera in i gruppen. Det finns ingen lärare utan vi hjälper varandra, så tveka inte om ni inte kan så mycket. Men mam måste inte sy man kan göra annat med, det är bara sätta in sin fantasi och sin inspiration och så har man någon eller några man kan fråga Om det är något ni undrar så finns jag på telefon fram till och med lördag Telefon nr 0701736253 Men min tanke är att fortsätta hemma hos mej på tisdagar oavsett om jag går måndagar med. Med vänlig hälsning, kosmos6/ käthe |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Mailvänner småland eller Sverige!
Hej!Jag söker nya vänner som gillar att sticka, vika, sy m.m.! Ingen av mina nuvarande vänner har förstått tjusningen med det här. Hittar jag någon intresserad här kanske? Jag har precis börjat sticka igen efter ett långt uppehåll. Skulle vara kul att ha någon med samma intresse att byta tankar och mail med. Jag bor i Småland men du kan bo var som helst i landet. Men bor du här kanske vi kan träffas eller starta en stickmötesgrupp? Övriga intressen: att läsa, resa, gå på teater/bio, familjen, djur och natur,hundar, motion,träna,sticka, träffa vänner m.m. Är 40+ gift och har två vuxna barn. Vi hörs! /Maria. E-mail: golda@home.se |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Vet inte om det här är riktigt det ni är ute efter, men det finns ett gäng stickintreserade i Göteborg som träffas regelbundet på café och stickar. Här är adressen till deras Yahoo-group:
http://groups.yahoo.com/group/handarbeta/ Och bor ni inte i närheten av göteborg som finns det stickcaféer lite här och där. Här finns en kalender som sammanställer många av träffarna: http://www.sticka.org/ (klicka på länken längst upp till höger) /Ilsefin - hängiven caféstickerska ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Karen-tack för din info. Låter jättebra, jag ska känna på det,,
Beasfarmor-jo, det verkar det vara. Det ligger på Kungsgatan. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Jag är gärna med
Jag hänger gärna på syjunta i Göteborg. Det kan ju inte skada med flera stycken. Då kan man kanske gå på syjunta alla veckans dagar i framtiden. Vilken dröm. =)
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:53.

Hybrid-visning