![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Ett litet "hot" om rättsliga åtgärder kan kanske hjälpa.
För några veckor sedan var jag i en knepig situation, jag hade lånat ut en del saker och personen ifråga var skyldig mig lite pengar. Det tog lång tid att få svar på mail, men när jag skrev, Att jag tagigt kontakt med juridiskt kunniga personer, om hur jag skulle gå tillväga för att få tillbaks mina saker och pengar. Då fick jag mailsvar inom några timmar och mina saker fick jag tillbaks dan efter!!! Så ett litet hot kan ge resultat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
Re: Ledsen, besviken och vill varna andra!
Citat:
Det finns inget som gör att man kvalificerar in sig på sysidan genom ärlighet. Du kan gå in helt anonymt och sedan förvinna i intet... Man bör nog ta reda på mer om kunden innan försäljning än att bara ha Sysidemedlemskap som referens. Med det menar jag inte att vi medlemmar är mer opålitliga än andra. Bara precis lika som andra. Och jag hoppas naturligtvis att det löser sig för dej. Helst av allt vill man ju tro att folk är ärliga och i det här fallet inträffat något som gjort att kunden fått förhinder att höra av sig till dej. Håller tummarna. Anne-Marlen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Min erfarenhet säjer att du inte skall sälja på avbetalning eller annat, än kontant , förskott eller pf när det gäller privat personer om du inte känner personerna privat. kanske inte ens då.
Åk hem och hämta maskinen eller gör en polisanmälan . hoppas du har ett skrivet papper som reglerar skulden köpet.om personen inte gör rätt för sig då tycker jag att man kan hänga ut personen på sysidan. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:53.