![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Var kostar Baby lock Evolution Wave 12000kr, länk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har en Huskylock 460ED
en gamling tror jag nog. Den hade stått i ett skåp hos en dam. Så den var i sin kartong. Gammal men ändå ny.
Jag är nöjd med den och den syr tyst och är stark. Något starkare än overlockar i den här klassen faktiskt. Det jag är totalt missnöjd med dock är att det är sjukt krångligt att trä maskinen. HAr haft den i tre år och har fortfarande problem med att trä den... troligen handlar det om ett hoppstygn framför maskinen!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tycker det är lättare att sy i vävda tyger i början när man ska öva in sig på sin nya overlock. Maskinen är oftast lite snällare mot vävda tyger.
Trasslar det så kan det bero på nålarna också. Jag beställde nya från bibbis och vips fungerade maskinen och sydde utan trassel och hoppstygn. Det ska vara EL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Tänk på att nålarna slit fort i en overlock på grund av dom höga hastigheter den kommer upp i. Byt ofta. Fortast slits dom vanliga symaskins nålarna som inte är gjorda för dom hastigheter. El-nålarna håller lite längre men är också dyrare i inköp. Dåliga nålar trasslar och skadar tyget (går hål i tyget) Till trikå ska det vara jersynål som är lite rundad i spetsen för att inte ska trådarna i tyget). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40.