![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
miiaoo >>
Men det är märkligt att den jurist som jag frågade som är expert på upphovsrätt säger att jag har rätt att göra vad jag vill med tyget sedan jag köpt det oavsett om det varit i god tro eller ej? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, det är ju lite konstigt. Jag vet inte varför det finns olika uppfattningar om detta. Jag ville bara skriva det som jag har hört, sen får alla ta ställning själva till hur man gör såklart. Det är invecklade lagar, dom om varumärkesskydd och mönsterskydd.Svårtolkade minst sagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
I den här frågan har jag dock min inställning klar. jag skulle utan skrupler kunna sälja saker av HK eller disneys tyger jag sytt eller broderat.Risken är obefintlig att de skulle se det och slösa resurser på att stämma mig.Min moral tillåter det också. Däremot skulle jag aldrig köpa tyg på tiogruppen eller av någon mindre etblerad designer och sy och sälja. Det gör man bara inte om man har nån heder och stil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:22.