![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#226 |
|
Jag håller med Odette, man ska sy de hus man själv tycker om och utifrån sig själv. Det ska bli spännande med alla husen. Själv har jag inte tänkt "hus" i vanlig bemärkelse (byggnad personer bor i) på alla hus jag hittills sytt, utan några är annorlunda och jag har tankar kring fler alternativ på de resterande.
|
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
|
Nej, inte vad jag uppfattat, man kan sy vilka hus man vill, 16 likadana hus eller olika, vilket man vill.
|
![]() |
![]() |
#229 |
|
![]() Hej
Det ska va 16st hus, men dom får se ut hur som helst. Man kan göra 16 likadana. Jag har valt ut 4st husmodeller som jag sen syr 4st av vardera,vilket blir 16st. Så gör som ni vill bara det blir hus och rätt storlek på blocket. Happy Sewing. ![]() Mvh Oddny |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() Hej allihopa! Jag syr paper piecing blocks. Men, nu undrar jag. Ska man ta bort stöd pappret innan man skickar iväg de eller lämna det kvar? I de utbyte jag har haft med USA ska man lämna pappret kvar. (enligt vad de tycke, ska man sy ihop blocken med varandra innan man tar av stöd pappret så att blocket håller formen rätt). Vad tycker ni?
Rae ![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
Jag har sytt några block i paper-piecing och några med andra tekniker. De jag har sytt i pp har jag tagit bort pappret på. Kanske skulle jag inte det?
|
![]() |
![]() |
#232 |
|
Jag har också tagit bort pappret.Jag tycker det är svårt att stryka om det är kvar, men vi kanske ska bestämma oss? Fast det är ju som det är nu i alla fall på de man redan har gjort.
|
![]() |
![]() |
#233 |
|
Jeg tyckar, vi skal ta bort papiret, fordi vi ikke alle bruger samme teknik. Hvis alle brugte paper-piecing, kunne vi vedtage at lade papiret blive kvar, men nu skal vi alligevel ta bort papiret, før vi kan sy ihop med de blocke uden papir. Det synes jeg
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
Det låter bra...då tar jag bort pappret jag med! Jag har sytt lite varje dag över långhelgen...det är så roligt att se blocken växa fram. Det blir även mer spännande att se vad jag får sedan.
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
Hej Hanne! Om du har några tips hur jag kan förbättra mitt hus kan du väl ge mig det. Jag skulle blijätteglad isåfall.
Åsa ![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
Hej Åsa, jeg tyckar det hus, jeg har fået, er vældig fint, du har brugt nogle vældig fine farver til både hus, taget, himmel og græs, Hvis du selv gerne vil lave apllikationer på, så vil det være noget nytt, og måske roligare for dig, men det er ikke nødvendigt.
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Hej
Har idag postat husblock till er alla. Hoppas ni blir nöjda. ![]() Mvh Oddny Ny adress från 1 juli: Oddny Lien Stjärngatan 5 2tr 661 32 Säffle Visseligen har vi adressändring ochså, men det går ju kanske liite fortare om ni använder nya adressen. ![]() Senast redigerad av Oddny den 2006-07-07 klockan 21:44. |
![]() |
![]() |
#238 |
|
Ska bli jättekul att få husblocken
![]() Men visst sa vi den siste juli som sista datum ![]() Har haft (som vanligt ...) alldeles för mkt på jobbet o tänkte sy klart på semestern. |
![]() |
![]() |
#239 |
|
Hej Birgitta-L
Det var inte meningen att stressa någon. Själv är jag sjukpantionär och har väl hur mycket tid som helst, men nu så ska vi flytta och jag tyckte att det va bra att få det undangjort. Så det är fullt tillåtet att använda tidan fram till sissta juli med godt samvete. ![]() ![]() Mvh Oddny |
![]() |
![]() |
#240 |
|
Det bliver spændende at se dit hus! og mere spændende i løbet af juli!
![]() Men fra mig bliver det først i slutningen af juli, jeg har haft flere patchwork-udstillinger, som skulle gøres klar, og jeg har en salgsbod en søndag i juli, hvor jeg syr ting, som jeg håber at sælge. Jeg skal nemlig gerne tjene penge til min rejse til Vancouver i september, hvor jeg skal besøge min quilteveninde! ![]() Sommerhilsen, Hanne |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:43.