![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
Forumvärd
|
Jag håller tummarna.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hm, men hur syr jag förresten elastiska sömmar med en vanlig symaskin? sicksack eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Titta i din manual till symaskinen. Dels fungerar sicksack men de flesta maskiner som inte är jättegamla har oftast någon form av "overlock"-sömmar som ser proffsigare ut och som också är stretchiga. Men det bästa är att läsa vad manualen säger om vilka sömmar som bör användas till vilka tyger.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
fast det e min mammas gamla maskin, å det finns ingen manual kvar till den =/ som jag ser på den så verkar det bara finnas sicksack eller raksöm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
Om det är allt som finns är det sicksack som gäller.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() men hur funkar det nu förresten att sy ihop det här stretchiga linnet med ett stumt tyg då? för satinet e ju stumt... är ju ett gammalt påslakan liksom.... hehe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det finns en elastisk söm som ser ut ungefär så här
_//_//_//_ //_ Den funkar att använda om du nu inte väljer just zickzack |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Forumvärd
|
Har du dragkedja så att du kommer i och ur och ser till att du har lite rörelsevidd vid sömmen så kan du behandla överdelen som om den vore stum vid sömmen. Den kommer ju ändå att bli det i stort eftersom kjoltyget är stumt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
doredo, kjol, klänning, maskerad |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.