![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag har hör att det är bra om det ligger i plast påse både tråd och vlisofix.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har för mig att jag har sett en tråd om trådars hållbarhet men nu hittar jag den inte... typiskt. Jag letar vidare, jag återkommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Skitsnack jue!
Jag har ca 10 st tråd från 80 talet... funkar bra! O dessutom köpte jag nyss skitdåliga trådkvalité från Indien. De är sorts silkeliknande tråd, typ broderitråd. Det funkar bra, men använder aldrig alltför smala nålar bara. Jag tror nog att det kan blekna upp när det solstrålar rakt... Kanske bra idé... Jag vore säljare o så säger jag; att rullarna badar i diskhon en gång per 10 år ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Bomullstråd håller väldigt länge, jag har ärvt min mormors rullar, de äldsta måste vara från 10 - 20 talet, de är inte helt jämna och inte merseriserade men fungerar bra i alla fall. Däremot har sysilkestrådarna blivit sköra.
Sen hade jag svart bomullstråd förpackad i plast, många rullar och alla var helt uppfrätta på bara 15 år, berodde troligen på att de inte färgat och sköljt ur tråden ordentligt, den luktade rätt mycket ättika. Så man vet aldrig hur fort det går. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:49.