![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hugin rosace
Är den maskin som jag tycker är helt okej för att vara en riktig lågprismaskin.
Finns ofta på kampanj på coop för kring 1000 kr ( ibland ännu lägre) Jag har både en sån och en huskystar från huskvarna men rosacen är bättre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag hade inte en bokstav rätt när jag skulle komma på märket på symaskinen- Jag i ett nötskal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så här ser symaskinen ut
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har köpt en husqvarna viking emerald den kostade 2595kr helt ny och har 5års garanti.
jag har inte testat den fullt ut än. men än så länge fungerar den till det jag har tänkt gardiner, kläder och galon. En enkel och prisvärd maskin hoppas att du hittar en bra maskin |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Känner inte alls igen märket vilket inte alls behöver betyda att den är dålig.
En snabb kommentar som jag inte vet om du tänkt på, den saknar friarm. Behöver inte vara dåligt beroende på var du skall sy. Med friarm kan du t ex trä på en ärm/ben och sy fast en mudd. Det funkar inte på "din" maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Friarm finns
Hej!
Om jag inte ser helt fel så skall lådan för trådrullar, pressarfötter mm dras till höger. Då kommer friarmen fram. Så det är nog ingen fara. Jag tillhör de försiktiga när det gäller för mig okända märken. Det gällde brother så trodde jag inte på maskinen. Men det visade sig att de tillverkar även industrisymaskiner. Antar att de inte är så dålig som jag trodde. Sedan är det inte lätt att veta. Maskiner kan tillverkas på samma ställe, på samma sätt bara att det yttre skalet är olika. Visst du att Cylinda + Asko + UPO är tillverkade i Sverige? Att det är samma ägare, maskin?? Det hör idag till vanligheterna. Hur utbrett det är inom symaskinsbranschen vet jag inte. Ha det gott |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja denna maskinen är inte aktuell längre.
Den trillade ihop och hade svårt att få pengarna tillbaka. Lyckades iaf. med hjälp av konsumentombudsmannen, för han sa att jag har rätt till pengarna. Gubben i affären blev jättesur. Köpte sen Hugin Victoria en demo maskin dom hade kvar. Den funkade inte när jag provade den över helgen. Idag lämnade jag tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Stack sen ut på Netto och hittade en queen delux, så jag hoppas den håller ett tag iaf. När jag sen är mera van att sy, så kan jag lägga mera pengar på en bra och vettig maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:53.