![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Glasmålning
Hej
Jag tycker inte du ska måla med tuschpenna det kan bli galet i ugnen. Jag har målat och bränt i riktig ugn och samtidigt har barnen målat med färger och bränt i vanlig ugn. Det blev jättebra. Ett tips är att du kan använda schabloner och dutta dit färg. Lycka till Kram Petra |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag mailade panduro som inte heller rekomenderade att använda tuschpenna på glaset.
Så jag får prova göra som du sa Delfituna, fylla flaskan med något (kanske ärtor) för att få bilden på plats eller använda schabloner eller frihandsmåla ![]() Tack för hjälpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan ju använda panduros glasfärgspenna att skissa med. Det gör jag. MAn håller den ju som en tushpenna och den funkar likadant men färgen är brännbar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du ju använda kalkylblad. Det har jag gjort till flaskor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Här är en bild på flaskan med bilden jag ska måla på insidan. Bilden hålls på plats med kulor som jag har fyllt hela flaskan med.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Men kolla, det funkade ju
![]() Snyggt motiv du tänker göra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu har jag målat motivet
Och det är dags att bränna om några timmar, är det något speciellt jag ska tänka på då? Ska jag ställa flaskan längst ner i ugnen? Värmer man ugnen med flaskan i eller ställer man in flaskan när ugnen är varm? Ska flaskan stå kvar medan ugnen kallnar?
Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:22.