ja, själva fästningen är väl egentligen inte klokt att dessa tillverkare inte kunnat komma på ett sätt som är enklare än att sitta och dra ned trådarna till avigsidan och knyta ihop dem....Men hellre det än att det går sönder
På min vanliga maskin är det inte där jag fäster trådarna som det går sönder utan lite här och där och då är det absolut inga hoppstygn utan det bara plötsligt släpper....
På coverlocken fungerar det bra...men där är just problemet att man ska sitta och bygga om, hur enkelt det än är så drar jag mig för det...jag är väl lat...Problemet är också att jag inte hinner sy lika mycket som jag vill sedan jag börjat jobba...så all tidsbesparing är positiv...
Hm. de flesta ser väl att jag är såld...det är bara den slutliga ångesten av själv köpet...och att försvara det för en sur karl....ujuj..Han tycker inte att jag är klok. Men visst jag är vuxen och ska ju kunna bestämma själv...men samtidigt så vill man ju ta ekonomiskt ansvar och inte köpa sådant som är onödigt...Skulle gärna sy lite beställningar för att betala för köpet.... Tyvärr så är ju inte vinsten så stor för plagg man syr....
Ska ta med en hög med alster till jobbet så de får se vad jag gör...Men vill helst inte bara lägga det på display...man vet aldrig hur det är med ärligheten när det är en stor arbetsplats..
Huvva. jag tror jag bestämt mig. Hoppas jag kan förklara för mannen...
|