![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
elfel på GAMMAL maskin!
Neeeej! Jag som hade hittat en så himla fin, dock lastgammal symaskin på lokala loppiset för 120 kr med all tillbehör, väska och ett litet teakbord att sätta på maskinen så tyget kan ligga rakt. Vert så HIMLA lycklig. Denne maskin (kanske från 50 talet?) 3 ggr så många olika stygn som min nuvarande noname maskin. den hade scabloner med som man kan byta ut för olika stygn... till o mä sprättkniven och nålarna var original!
Nå... när jag igår kväll skulle sätta igång åbäket, ja då började den sy... fast jag tryckte inte på foten! Plötsligt sa det pang i foten och det stank bränt gammalt plast. Det hade sprätts ut flytande plast på golvet och när jag öppnade foten för att titta vad som hade gått sönder var det torkad, 'flytande' plast på ena sidan. MEN... jag såg INGENSTANS där nåt kunde ha suttit nåt av plast. Alla sladdar är isolerade med porselinspärlor typ... Allt ser fint och helt ut! MEN den syr FORTFARANDE utan att jag trycker på foten. Jag vill verkligen HA denne maskin och använda den, men jag kan inte fixa den själv. Vet ni nån som är bra på just ELgrejen i gamla maskiner? Säg JA snälla... Eller kan jag lämna in den på en vanlig service och då fixar dom den? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.