![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#9 |
|
Jag brukar justera jeans en del... bl.a. i sidorna o fållarna där "fina" sömmar. Jag använder grövast nål för jeans eftersom jeanstråd går igenom nål mindre krångigt. Undertråd används vanligt o starkt tråd.
Det hänt att jag var tvungen att använda lädernål till de svåra platser, typ fålla i korset av underdel.. Ibland sy för hand! Nål ska vara krom. Så det går inte av eller böjas! De svåra platserna - rekommenderar handrulla (sidan av symaskinen) där finns "hand wheel" Detta är för att se proffigt ut då. Ett måste att arbeta med jeans går långsamt o omsorgfullt. Ha tålmodigt! ![]() Många kompisar brukar behöva mig för det att justera jeans ![]() Jag har gjort säkert över 200 jeans i 10 år Senast redigerad av Addes den 2008-09-05 klockan 18:56. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:27.