![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur vändsy en väst?
Det var så länge sedan sist... nog 20 år sen.. som jag sydde en väst -typ kostymväst - så jag har glömt
- hur gör jag för att vändsy den ? vill minnas att det var något med att spara sömmarna i både foder o tyg på axlarna o sy dessa när man vänt genom nedandelen ryggen. Så TACKsam för all hjälp ni duktiga tjejer kan ge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar sy axelsömmarna.
Jag syr ihop yttertyget med fodret runt framkanterna, nacken och ärmhålen och vänder. Sedan syr jag ihop ena sidsömmen, och yttertyget och en bit av fodret i den andra sidan. Sedan "går jag in" i öppningen i sidan och syr ihop nederkanten. Den lilla öppningen i fodret kan man enera sy ihop för hand eler på maskin. Hoppas att Du förstår min beskrivning Jag har gjort något annat också, men minns inte riktigt hur jag gjorde, då hade jag en liten bit öppet i nederkanten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du gör som du beskrev (Birgitta) man spara axelsömmen tillsist för det är där du vänder utoch in på västen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35.