![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Datera retroklänning
Hur gammal tror ni den här klänningen är? Made in England, 100 % polyester, storlek 42, axel och sidsömmar sydda med raksöm och 1.5 cm sömsmån, krage och volang overlockade, bredd- men inte längdstretch i tyget, knäppning mf, kjolen fastsydd och rynkad mot livet, lackskärp, puffärm, längd strax nedanför knät, volangen börjar vid knät, volangen är dubbel med en "falsk" underkjol, bomullsspets nedtill och vid den falska bröstfickan. Välsittande.
Jag har köpt den å Röda Korset och damerna där sa 1970-tal eftersom den har volang och det hade man på 1970-talet. Tycker dock inte att färgen känns 70-tal. Senast redigerad av spotty den 2008-04-11 klockan 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min första impuls var 60-tal, men tidigt 70-tal låter inte helt fel heller.
Men inte värst typisk något epok tycker jag. Färgen är väl rätt tidlös, så den säger inte mycket. Det var inte bara brunt orange och grönt på 70-talet! Bara i vissa kretsar! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det ser precis ut som det jag fick i mjuka julklappspaket av min engelska farmor på 60-talet. Hon handlade dom alltid på Marks & Spencer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.