![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#20 |
|
Om jag översätter till svenska mått så kan du tex rita av den övre delen i storlek 34 med F-kupa, midjan i 38 och höfter i 36 om du så vill och sedan justera linjerna däremellan.
I mönstret ingåg en "standardreducering" av midjemåttet. Vill du ha mer eller mindre väljer du storlek efter det. Jag kan över huvud taget ingenting om mönsterkonstruktion men klarade av att få till en OK form ändå. Det som krävs är att man syr upp en provkorsett så att man kan finjustera efter de egna kurvorna. Jag skulle gärna göra en korsett (eller flera!) åt mig själv, men av någon anledning gör det så fruktansvärt ont över njurarna när jag försöker snöra på mig en att jag blir lätt blek vid bara åsynen av en numera ;-) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:46.