![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
ska den sys i enkelt eller dubbelt tyg? Är den totala längden 45 cm även om det är dubbelt tyg?
Jätte kul grej! Min dotter har försökt förklara för mig senast häromdagen vad en buff är! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Bilder på buffar finns på deras hemsida: http://www.buffsverige.se/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Egentligen tycker jag det ser ut som en gammal vanlig storpolokrage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jaha! Där ser man! Jag stickade sådana på löpande band på 80talet, fast de kanske inte var så tighta...
Kan bara inte komma på vad vi kallade dem????! Minns iallafall att de var oerhört sköna och praktiska! (Vi kallade dem INTE "Buff"... och inte storpolokrage... Tubhalsduk...?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kallades dom inte för fuskpolo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Buffarna används mycket av motorcykelåkare. Oftast är de ca 45 cm långa och 48 cm runtom. De jag har saknar söm och är i tunn mjuk elastisk trikå. Jag har förgäves letat efter sådan tyg. Frågan är om det är lönt att sy en sådan. De finns på mc-varuhus och mc-mässor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Men jag tycker dom är orimligt dyra hos mc-handlaren. Jag har köpt en tunn, tät svart trikå på Stoff och stil och så har jag broderat mc-emblem på till mej och gubben. Lite annorlunda än dom man kan köpa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:36.