![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Då måste posten gjort fel
![]() Du får ursäkta det här är inte riktat till dig personligen, men; Det är bara i ett land som Sverige där det är norm att det är helt okej att ett privat företag ägnar sig åt myndighetsutövning, men å andra sidan får tokspel när man tvingas att betala sin egen arbetslöshetsförsäkring som ett exempel. Lustigt, eller kanske inte så lustigt egentligen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Jag tycker egentligen att mycket i det där systemet med tull-/momsinbetalning är konstigt. Det verkar framför allt så klumpigt att det ska skötas genom att de plockar de försändelser de hittar och att det då blir helt slumpmässigt om man råkar "åka fast" och får betala den moms/tull som egentligen sägs vara obligatorisk eller inte. Det jag skriver är bara hur jag uppfattat att reglerna faktiskt är efter de dokument som berörda myndigheter lagt ut på nätet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Tull suger!
Jag köper allsköns prylar från utlandet (dvs utanför EU) och jag har märkt att det är just tyger som verkar fastna oftast. Så gott som alltid på sista tiden om man beställt från USA! Och jag som väntar på tyger nu. Har glömt bort det här med tullen. Grrrr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Jag fick faktiskt precis fyra förpackningar tyger som inte fastnade, så kanske kan det inge lite hopp. Jag tycker ändå att det är ganska sällan som de där kuverten/påsarna de skickar från quiltbutiker (rymmer ca 6-11 yards beroende på hur duktiga de är på att trycka in tyger :-)) fastnar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:57.