![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
fryspapper
Hejsan!
Hittade en alldeles superbsida med olika punkmönster att trycka på tröjor o dyl (http://stencilpunks.mattrunningnaked.com/ om det skulle vara någon annan där ute som är intresserad att göra egna punk tryck) Nu undrar jag lite vad tusan en svensk motsvarighet till "Reynolds Plastic-Coated Freezer Paper" kan tänkas vara? Är det så enkelt att det är fryspapper? Trodde sånt användes när man quiltar men är det samma man använder för att använda som "mall" när man gör tröjtryck? O nästa fråga - vart får man tag på sånt? (Billigt o snabbt) Hoppas nån har lite svar till mig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är ett papper som är lite vaxat på ena sidan. En del kopieringspapper är förpackat i sånt papper som man kan använda istället för freezerpaper, men ibland kan färgen som är på den andra sidan färga av sig. Man använder det till quiltning som sagt men har ingen aning alls om det används till annat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Quiltbiten har Freezer paper www.quiltbiten.com
Hur mycket behöver du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag använder omslag till kopieringspapper till enkla textiltryck. Använder det i skolan....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag bytte till mig freezer paper från en tjej i USA. Där finns det ju att köpa billigt i vilken affär som helst. De förpackar mat i det. Bytte till mig det på sidan craftster.org, jättebra handarbetsforum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jeg har laget mye trykk på klær med denne metoden. Min manns t-skjorte kollektion er det jeg som står for
![]() Jeg går bare en tur i fisk eller kjøtt-disken på supermarkedet og spør om å få kjøpe litt innslagningspapir. Da får jeg alltid en bra bit "freezer-paper" helt gratis ![]() Jeg klipper det oppi A4 størrelse og printer ut mitt design, deretter skjærer jeg ut. Enkelt og gratis (om du ser bort fra blekket i skriveren da) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.