![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#11 |
|
Du tjejjen
nu kommer det bli personligt!!
Det är så otroligt lätt att dissa ett papper, eller bara uppgifter, men det äär annorlunda när de träffar en face to face så att säga. när jag var nyskadad så kom inte komunen ut till mej ens, de gav min make o en vän vårdnads bidrag för att det inte funkade med hemtjänst, de hade ingen aning om hur skadad jag var. så en dag så så var det någon som sa att försökringskassan hunde fixa personlig assistans, jag fick nej för jag hade vårdnads bidraget. till slut brast det för min man o han bad på sina bara knän att de skulle komma hit. när komunen o fkassan väl var här, satt han från Fk o grät o beklagade att jag varit tvungen o leva på det sättet i 2 månader som jag gjorde, på 2 veckor hade man fixat så jag fick personlig assistanst samt att FK själva hjälpte mej att söka rätt ersättning.. Ibland måste de själva se att man inte verkligen kan, att man verkligen har så ont som man har, att ens liv är undermåligt. Mitt råd således är att etablera en kontakt med FK som du begär ett hem möte med, nu är fibro kanske inte lika uppenbart som min situation, men jag gissar att du har en massa firnurliga lösningar för att sköta din vardag, en frisk människa har jju inte dem, o när fk inser hur mycket du får försaka o är tvungen att hitta lösningar. så kanske förståelsen för din situation ökar o de inser att du inte köpt ditt läkarintyg, utan att läkaren har bekräftat din sanning.. i mitt fall redovisade vi även till apoteks kvittom med alla uttag på morfin o smärtstillande, tar en frisk människa så mycket mediciner, så det kanske kan vara något att även hänvisa till på apoteket kan man få ut en pårs förteckning på vad man tagit ut på recept, det var när han såg dom som han började gråta.. värmande hälsningar Troll som är ett litet Pulver. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.