Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-03-20, 14:19   #1
Lova Lova är inte uppkopplad

För att besvara tidigare inlägg att man kan anväda lite olika tyger till allt möjligt. Jag är en tygsamlare av stora mått och de bästa tyger jag hittar är inte alltid på tygaffären. GArdinlängder och gamla lakan och dukar från Myrorna/Second hand affärer är super, man hittar ofta massor av fräcka möster, retro och stajligt. Och bomullstyger i gardiner och dukar som tvättats massor under åren blir supermysiga att ha på sig sen! Dukar och gardiner från bla Indiska och andra inredningsbutiker! Kolla runt och var inte rädd att använda tyg från adnra ställen! Ett ytterligare plus är att det brukar bli billigt! Det enda man måste tänka på är att ta en funderare i butiken så att tyget man köper vekligen räcker till det man planerar att göra eftersom det inte går att få tag på mer. Och om man är osäker, att rita ut alla delar man behöver innan man börjar klippa så att man ser att allt går att få till (ett misstag jag gjort både en och två gånger... ) Ofta kan man också komma undan genom att dela mösnterdelar till mindre bitar, klippa ut dem separat och sen sy ihop. Lycka till!!
Lova är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:56.