![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur funkar overlocken på min maskin?
Hej...
Självlärd som jag är, så har jag många luckor i min kunskap. Har en berninamaskin 1008, som jag är nöjd med...och för första gången håller jag på att testa "dubbel overlocksöm". När man syr med den, hur nära kanten ska man vara då? Jag menar, ska den yttre raksömmen ligga exakt utanför kanten på tyget som "stop", eller ska den ligga så att det finns 1-2 mm till godo innan tygkanten? Vad är skillnaden med den här formen av overlock och den som används på riktiga overlockmaskiner? (Förutom antalet trådrullar) Ska jag använda dubbla nålar eller nåt sånt på den här maskinen när jag använder den här sömmen? Har aldrig provat det förut och vet inte hur man gör... Hoppas på svar! /En som så gärna vill lära sig mer... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.