Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-11-12, 11:40   #7
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad

det där med att "gömma" en maskin...jag har inte behövt göra det men är alltid lite nervös när jag ska försöka förklara för min karl att jag behöver uppgradera mig. Han är en sån där som glatt lagar allt tills det ramlar isär och det är bra men ibland så....

När vi träffades hade jag en mycket enkel bernina från 80-talet och en jul hade han tröttnat på mina irriterade utbrott om att maskinen bara trilskades etc och så fick jag ett presentkort på en maskin. Fick välja själv...inom rimlighetens gräns..Och en sådan julklapp blir man ju lycklig över!

Det slutade med att jag köpte en overlock.(för egna pengar, fick aldrig något för presentkortet...uselt eller hur) Och julen efter fick vi pengar från svärföräldrarna (separat från varandra) för att kunna köpa något som man verkligen ville ha.

Jag funderade länge och väl och använde pengarna till hjälp att köpa en ny "vanlig" symaskin. Min karl kunde inte förstå varför man skulle behöva två maskiner och jag gav upp i mina försök att förklara.

Sedan tog det ett tag och så har jag sålt min overlock och uppgraderat mig till en med täcksöm.

Så nu är jag nöjd.

Men varje gång det har varit symaskinsaffärer på g så har jag kännt att jag hela tiden måste försvara mig och mitt köp. Är irriterande, eftersom det faktiskt är mina pengar det handlar om....och det har ju inte varit så att jag bara gått rakt ut och köpt första bästa utan jag har undersökt massor innan. Men men..

I mitt fall har jag faktisk lyckats sälja min gamla maskiner också till hyfsade priser, så jag tycker inte att jag gjort några förluster.

men, min karl syr ingenting. så det är nog därför han inte förstår någonting..men han är bra på andra sätt och jag har nog mina fel och brister jag med!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:26.