![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
|
Jag kan inte heller tyska men... själva varvbeskrivningen var inte så svår att förstå...
Reihe = Varv Rechte Maschen = Räta maskor Linke Maschen = Aviga maskor Knopfloch über = Knapphål över x antal maskor. Jag antar att du maskar av dessa maskor och lägger upp dem igen varvet därpå, men jag kan inte se att det är beskrivet så någonstans. Rapport wiederhole = Upprepa det som är mellan *. Det kuriga är väl att lägga upp maskorna så att det blir möbiusform på sjalen. En beskrivning på svenska finns hos Barbro, kolla i högerkanten en bit ner efter Moebius-sjal så finns där länkar: http://hem.bredband.net/b382726/stickning.html Hoppas att detta hjälper dig en bit på väg med den läckra sjalen. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:33.