![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
mat?
Vet ni någon bra sida med husmanskostrecept?
Jag är trött på dessa konstiga recept som ploppar fram. Jag klarar mig utan dessa "La Collezione "och allt vad det nu heter. Vad ska ni äta idag?? kram Patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hejsan!
Idag blir det köttfärssås med champinjoner! Man bryner champinjonerna lite först, tillsätter köttfärsen steker tills den är i trevlig tilltalande färg, i med lite kryddor. Jag brukar hälla i en förpackning iMat och lite soja i den så får man en god sås. Äter det till potatis eller potatismos. Jag brukar hämta inspiration från www.tasteline.com de har veckomenyer man kan titta på samt att man kan söka bland alla recept som finns! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Re: mat?
Citat:
Svensk mat och svenska klassiker: http://receptfavoriter.se/recept/vie...ost-svensk-mat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tack
den sidan verkar bra!
tack |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hos mig står det en riktig husmansklassiker och puttrar på spisen - Kalops.
Jag brukar titta på icas hemsida, där finns det många bra recept, både husman och mer exotiskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Men idag blev det chili con carne. Tyvärr en timma tidigare än vanligt eftersom kl i köket ej var omställd!!! ler kram Pa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Funderar över mat jag med idag. Helt tomt på idéer, men hungrig som en varg.
Vad ska man egentligen hitta på? Jag klarar inte laktos och laktosfria mjölkprodukter är jättedyrt. Min sambo klarar absolut inte tomat så krossade tomater som bas i mat är hopplöst. Ovanpå det vägrar han äta kokt potatis, potatismos eller sås och själv äter jag inte korv, svamp eller ägg i någon form >.< Håhå jaja. Det blir väl en macka som vanligt. Tur att mamma inte vet, hon skulle få spader, ruter och klöver ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Igår söndag blev det stekta kantareller, stekt fläskfile, potatis, Haricotsverts (lr hur de nu stavas) samt murkelsås.
På lördagen åt jag höstgryta med älgkött i. Det får jag även idag till matlåda ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Gammal hederlig husmanskost är bra ibland.
![]() Men jag älskar också utländsk mat. Sushi, mumsfilibabba. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:28.