![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Hmm en liten sak bara i sammanhanget. Jag har enskild firma registrerad i annat län än det jag bor i. Denna är s.a.s. "vilande" sedan många år o jag trodde det var borta. Så var icke fallet vid nyligen kontroll. Men till saken. Eftersom jag bor i annt län numera - sedan 15 ¨år - så skulle jag behöva flytta firman hit (om jag vill starta om) o det kostar som vid nytecknande 800:- var det svar jag fick då jag talade med Bolagsverket som tydligen är den instans man ska vända sig till. Denna kostnad är för att skydda sitt firmanamn i det län man registrerar. Dessutom krävs tydligen en F-skattsedel som man får på skatteverket efter ansökan o då är det för att man ska driva det med vinstsyfte...
Så det är nog en riktig djungel numera med att ha enskild firma. Är ju själv sjukpensionär o har lite pyssel som emellanåt kan bli sålt så jag ville ju kolla eventuella möjligheter..men jag låter nog bli verkar det som.. Men lycka till med dina planer...mycket jobb men jätteroligt. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.