![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Janome Jubilee 85
Hej igen!
Jag är trött på att ha krånglande maskin. Jag tror jag kan få låna upp till 4000 kr, så jag tycker att Janome Jubilee 85 verkar vara en ganska avancerad maskin till bra pris. Vad tycker/tror ni om den? Jag bryr mig inte så mycket om stark motor eller att sy genom tusen lager tyger. Det viktigaste för mig är att maskinen skall kunna sy på varierande typer av tyger, tunna, slinkiga, stretch, tyll, pvc, etc, med bara 5-6 mm sömsmån. Och jag vill gärna ha många dekorsömmar också. Vet ni också vart man kan gå för att titta på maskin i Göteborg? Och om det finns broschyrer att ladda hem? Janomes site verkar inte ha så mycket information. Om ni har förslag på annan maskin i samma prisklass som villigt syr i varierande typer av tyger, kan sy långsamt samt har många dekorsömmar och hög kvalite, får ni gärna berätta. Varna gärna mig om den maskinen är usel. Jag har hittat en sajt som man kan köpa symaskin från: http://www.edirectory.co.uk/pf/880/m...ne/pid/5164439 Inkl frakt kostar den 4500 kr, jag bör kunna köpa då. Jag hoppas de är bra. Annars finns det också www.sewingmachine-sales.co.uk för 4800 kr. Är Janomes maskiner verkligen bra trots billig pris? Verkar tyvärr inte finnas mycket info om maskinen online. Knappt någon som pratar om den alls. Inga recensioner etc. Tack för att ni läst. ![]() (många frågor, jag byter från Pfaff!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vet tyvärr inget om Göteborg, men kan du inte tänka dig en begangnad husqvarna dom brukar vara bra. Det är många som byter upp sig hela tiden, så det borde finnas massor att välja på.
Vad är det för fel på din maskin? Vi andra vill veta om krånglande maskiner, jag har haft en Brother i ett halv år tidigare (den blev tyvärr stulen i samband med flytt) minns inte betekningen, den sydde som en ängel, tror inte att märket har så stor betydelse i dag det är mera frågan om respons från försäljaren, eller om man får ett måndags exemplar. Hoppas du hittar en sy-maskin som du blir nöjd med, kram helena |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Tack för ditt svar! Jag tror jag vill ha en ny maskin för en gångs skull.. Annars så skulle jag nog tänka mig ha en pfaff 1222 (gammal en) Maskinen som krånglar är pfaff hobbymatic 919. (tror det var demomaskin eller så, jag fick i julklapp men jag minns inte kartong etc) Den har fungerat som dröm sen 1992 sen började den plötsligt göra hoppstygn ca ½ år sedan o forts. nu. Orkar inte längre pilla med den och vill ha en ny maskin direkt från fabriken. Tror att jag vill ha lite sådär avancerad maskin! ![]() Jag har köpt 2 begagnade maskiner varav 1 dog efter massa krångel (pfaff tiptronic 1071), och den andra visserligen fungerar som smör (pfaff 332), men jag får ont i ryggen av att arbeta med den och den är inte så bra på att sy pill/exakt alltså pressarfot, matning osv, har tendens att dumma sig om man syr på spets, dekor, vill gå sin egen väg, snett eller så, men som sagt perfekt för att sy längder och äter villigt alla slags tyger oavsett nål, stark motor. Men ja, inte bra för pill och så ont i ryggen. Den är bra som komplementmaskin, jag kör t.ex. veckapparat på den o rynkar eller veckar tyger. Ja, så jag vill gärna ha ny maskin för en gångs skull. Tyvärr kan jag inte köpa nu, jag fick veta att jag inte kan låna pengar precis nu. äsch, jag som började bli ivrig. Jag får lägga ner tiden på att studera maskiner då! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.