Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-06-02, 19:30   #1
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad

Vikt-igt

Jag har upptäckt att övervikt går att "bota" ganska lätt egentligen, utan att banta! Jag äter som förr, tur det, för jag har alltid tyckt om mat.

Det jag började testa för 3-4 månader sedan var att dra ner på kolhydraterna och öka på fettet! Det låter helt galet och jag trodde egentligen inte att det skulle fungera, men det gjorde det! Över förväntan, till och med.

Förr åt jag som dom flesta gör, försökte hålla nere på främst fettet. Numera äter jag nästan inga kolhydrater alls, men betydligt mera fett än förr. Inte light-produkter utan naturligt fett, som riktigt smör och riktig grädde.

Efter bara någon månad märkte jag att midjemåttet minskat, jeansen ville inte riktigt sitta uppe vid midjan. Detta pågår fortfarande, midjemåttet minskar lite hela tiden.

Hur kan det hänga ihop, kan man undra, när det propageras så enormt för att helst inte äta fett alls. Jag steker i rikligt med äkta smör, gör gräddsåser av äkta grädde och älskar hemgjord chokladglass av äkta grädde och äggulor!

När kroppen inte får de kolhydrater som den är van vid att få, så använder den det gamla lagret och effekten blir att "bullmagen" krymper mer och mer.

Fetthysterin som varit sedan 60-talet ungefär är totalt åt h:e. Det man borde dra ner på är inte fett utan istället kolhydrater.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-06-02 klockan 19:40.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:36.