Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-05-08, 19:06   #1
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

För personligt?

En vän till mig (som jag känner via en förening) ska få barn. Jag ska sy ett lapptäcke till bebisen. Blir det för personligt om jag quiltar in namnen på föräldrarna, storasyster, mormor & morfar, m.m.? Eller ska jag bara quilta in föräldrar och syster?
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-08, 21:47   #2
Neferu Neferu är inte uppkopplad

Jag tycker det skulle varit jättekul att få ett "släktträd" till lillen när han kom.
Och beroende av hur stort täcket är så kan man ju även lägga till namn i efterhand - antingen fyller man alla rutor eller så håller man sig till mitten. (ska jag få med alla fastrar och farbröder måste jag ha ett stort täcke...)
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-08, 21:59   #3
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

Men blir det för personligt att få det av någon som inte ingår i släkten? Utan av en "inte-så-jättenära" kompis?
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-09, 01:37   #4
helen helen är inte uppkopplad

Om det är ett beställningsjobb så skriv alla som får plats!! Men har du tänkt att göra det efter egen ide, och du är inte så nära kommpis med blivande modern, så tror jag att det vore nog klokast att fråga först vilka namn som får vara med. Du vet släkten är värst! Varför är inte jag med på bebisens filt, men hon ? eller han? Det var bara ett förslag. Annars är det nog säkrast att bara skriva :Vi älskar dig mamma och pappa:
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-09, 08:03   #5
Neferu Neferu är inte uppkopplad

Du kan ju skriva/quilta dit födelsedatumet och namnet på bebisen (när de vet och har bestämt sig), föräldrarnas och storasysters namn, och sen kan de lägga till mormor & morfar och farmor & farfar och alla kusiner, fastrar, mostrar, farbröder och morbröder om de själva vill det så långt som täcket räcker. Blir det fler syskon en dag så kan de ju även lägga till det, men att det blir helt upp till dem själva.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:42.