![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#15 |
|
Jag ger mig in i debatten...
Jag ser mina medeltidskläder som maskeradkläder. Jag har inga ambitioner att vara historiskt korrekt. Kritiken angående Sofias mönster läste jag först efter jag börjat sy kläderna och då väljer jag att inte bry mig om det :-) Kläderna jag håller på med ska användas under fyra dagar och jag vet att jag inte kommer hinna fixa några historiskt korrekta skor så det kommer ju förstöra intrycket hur snygga och korekta kläderna än är. Jag har dessutom glasögon och det var väl inte så vanligt på medeltiden? (om det nu fanns var dom knappast i grön och svart plast ![]() Jag tycker att vill man sy historiskt korrekta kläder är det jätteroligt men det är precis lika berättigat att sy medeltidsinspirerade kläder som inte är historiskt korrekta. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:40.