![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Var hittar jag garnet?
Hej.
Jag ska sticka en tröja från en Rowantidning och mönstret kräver ett garn i Bomull/Akryl med 21 maskor på st. nr. 5. De enda som verkar ha detta är Wincent garner och dessa är svindyra (87 kronor!!!) Vet någon vad jag kan byta till så att maskantalet stämmer - kanske i annat material än bomull/akryl? Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja nog borde det gå att byta till ett annat garn. Mitt bästa tips är att du går och hör med din lokala garnbutik om de har något bra (inte hutlöst dyrt) garn att rekomendera.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej.
Jo, jag blir nog tvungen att leta i garnaffärerna, men kanske garnet Bomull skulle funka: http://www.sticknet.se/Bomull%282%29.asp Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Går det med bomull/lin så har Garnstudion ett, kanske inte det billigaste men ca 45 kr nystanet... Garntjänst har ett som heter Bugg men det ligger på 17 m...
Senast redigerad av myggorna den 2007-04-11 klockan 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Meg.
Tyvärr tror jag att det blir lite för stort med 17 maskor. Men tack i alla fall. Jag ska kolla runt lite, men orginalgarnet Rowans "Calmer" går inte att använda pga priset. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja det förstår jag man vill ju inte lägga en hel förmögenhet på garnet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej Ann!
![]() Har du hittat det du sökte nu? Vilken modell/tröja tänkte du sticka och fr vilken Rowantidning? Marks o Kattens Pacific är 20 m = 10 cm på stickor 4 1/2 . MVH,Tatjana. Senast redigerad av shnurok den 2007-04-12 klockan 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej
Tack för tipset. Jag ska se om pacific passar. Tröjan heter "Bobbie" och finns i Rowan nr. 35 (på sidan 26) Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Annars har Britt nu 50% på alla Rowangarner och det ser ut som om hon har en hel del Calmer på lager.
http://www.3ug.se/brittandersson.html Ordinarie pris 77 kronor så hälften på det är väl helt överkomligt!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej Maria.
Tack för ditt tips med Britts garnbutik. Jag har just ringt och beställt en tid på Lördag då jag-förhoppningsvis-hittar garnet. Jättestort tack! Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hittade du något garn hos Britt idag? Nyfiken på om det fanns något kvar och om du gjorde något fynd till din tröja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej.
Nej, tyvärr. Jag ringde till Britt och hon hade ganska få färger kvar. Jag köpte lite garn på nätet (Ebay) istället. Jag hoppas att jag får hem det till slutet av veckan. Jag vill ändå tacka dig för tipset för jag hittade ett annat garn (Sandnes Alpakka) hos henne som jag ska använda till en tröja i Rowans bok "Classic Alpaca" Stort tack och ha en trevlig helg. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:52.