![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Flamfärga i micron!!!
Min kompis berättade för mig idag att hennes väninna hade flamfärgat garn i micro! Garnet la man i en stekpåse! Är det någon som har hört något om detta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
I princip går det ut på att man fuktar garnet med färglösningen, lägger det i en plastpåse och så låter man mikron ta sig av värmebehandlingen istället för att man kokar garnet. Det går snabbt och lätt men passar bäst för små mängder garn.
/Alice |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack
Men alltså ska jag ha vanlig färg eller ska man ha en särskild? Jag är ett blåbär inom detta...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det går bra med vanlig färg - men du skall nog testa lite först.
http://www.fargkraft.com/produkter.html säljer färg, det finns flera. I farten hittar jag inget om att färga i mikron men prova att googla lite. Jag kan kolla lite i mina papper för en bättre beskrivning senare om ingen annan vet. /Alice |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Så snällt! Det är tänkt att man ska kunna göra det med elever, det är så bra att man inte behöver kladda så mycket då, och de tycker att det är roligt när man inte behöver hålla på så länge utan att det blir roligt resultat snabbt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
En som är hejare på det här med att färga är http://garnlek.blogspot.com/ .
Nån gång har hon haft en post som utförligt berättat om hur man färgar, men du får leta själv. Sen såg jag att hon hade färgarlänkar också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
färgning
Om du har tillgång till tidningen Land nr10 finns beskrivning att färga i mickron.Du kan även gå in på www.fargkraft.com www.mariasgarn.se www.zenit-konst.se lycka till jag har själv inte prövat
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.