![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Beda - Vänta med att sy prov/dummy/toall tills du har ett mönster att utgå från. Där finns också all info om antal kanaler och stål osv.
Det finns också rätt många korsett-nybörjar-trådar där du kan hitta tips om mönster och info om stål etc, bara kika vidare här på korsett-forumet och fråga vidare i de trådarna om du hittar något där du undrar vidare över. Bellatrix - ja, visst är den läcker! Och jepp jag har hittat den på stället som Datura länkade till, nice catch! De gör jättesnygga grejer. ---- Tillbaka till ämnet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag försöker skaka lite liv i den här tråden igen, för om en vecka börjar jag sy på min korsett som ska ha sånna här bandade kanaler.
Jag skulle bli super glad om någon som sytt sådana korsetter ville berätta hur dom gjort, och kanske visa bilder och/eller detaljbilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Om man i stället syr i tre (eller fler) lager går det ju lika bra och är väl eg. lättare att få snyggt om man inte är van vid "kanalsömnad". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
När jag gjorde min senaste korsett, (finns att se i mitt galleri, lackkorsett med rosa dekorationskanaler) så sydde jag kanaler i fodret för skenorna, och sen på tyget sydde jag dekorationskanalerna efter att jag sytt ihop alla delar och pressat isär sömmarna.
då kan du fortfarande få skenorna så som du vill ha dom, och ändå kunna leka med former och linjer i "kanalerna" på utsidan. Vet inte om detta hjälpte någon, är ett blåbär här inne på forumet så ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:11.