![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Absolut! Ibland undrar jag varför jag har symaskin, andra stunder, som nu när jag håller på med studentklänningen, sitter jag och syr till nu och vill inte sluta. Det enda som hindrar mig är bristen på hyskor/hakar. Jag tog en låååång paus så sent som i höstas, för att jag inte kunde hitta varken syglädje eller tid.
Men jag tror att det behövs pauser, för att man ska hitta gnistan. Att sy är att skapa något estetiskt, och att skapa hela tiden tar bort det här "ögonblickets infall". Alstrena känns maskinproducerade hur mycket kärlek man än lagt ner i dem, när man syr bara för att få ner idén. Man måste vilja ta itu med idén också, känna tyget mellan fingrarna och se hur det tar form inför ens ögon ![]() Nu går min sömnad extra bra bara för att jag vänstrar med min nyfunna hobby, stickning ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:00.