Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-01-20, 12:49   #16
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad

en intresant btante

Citat:
JenniferS skrev:
Jag läste att man har en gen som bestämmer hur långt håret blir. Då tänkte jag jag att det måste jag undersöka! Hittills verkar jag sakna den genen.
låter intresant
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 12:51   #17
Cessi Cessi är inte uppkopplad

Jag har aldrig lyckats ha så långt hår som jag har nu. Tidigare har det haft splittrade toppar tidigare så jag har behövt toppa håret. (Sisådär 20 cm i taget!)

Nu använder jag ett schampo som sägs motverka splittrade toppar att de lovar att 95% av splittringarna inte ska bli av. Jag tror faktiskt att de inte ljuger så mycket. Dessutom kompletterar jag med ett balsam av annat märke som lovar att håret har svårare att trasslar sig.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 12:52   #18

Citat:
Cessi skrev:
Jag har aldrig lyckats ha så långt hår som jag har nu. Tidigare har det haft splittrade toppar tidigare så jag har behövt toppa håret. (Sisådär 20 cm i taget!)

Nu använder jag ett schampo som sägs motverka splittrade toppar att de lovar att 95% av splittringarna inte ska bli av. Jag tror faktiskt att de inte ljuger så mycket. Dessutom kompletterar jag med ett balsam av annat märke som lovar att håret har svårare att trasslar sig.
låter ju bra om de fungerar
Gammal 2007-01-20, 13:44   #19
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Blir fruktansvärt avundsjuk när jag läser den här tråden. Har i hela mitt liv velat ha långt hår och det blir bara en liten tunn stripa av det hela. Så äntligen efter 6 års sparande (har alltid varit pojkklippt) har jag lyckats få till en liten svans. En liten men ändå
Saknar nog också den genen om hårväxten för mitt växer typ 1 cm på ett helt år. Det gör att frissan får ta bara 1 mm när jag går dit för att det ska bli nåt över till mig. Mycket frustrerande att vänta så länge. Men skam den som ger sig....
Skulle önska att det var 80 cm eller mer... *suck*
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 13:45   #20
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

1 cm om året? Hm. Mitt växter ca 12 cm på ett år. Vad räknas som "normalt"?
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 13:47   #21

Citat:
Delfintua skrev:
Blir fruktansvärt avundsjuk när jag läser den här tråden. Har i hela mitt liv velat ha långt hår och det blir bara en liten tunn stripa av det hela. Så äntligen efter 6 års sparande (har alltid varit pojkklippt) har jag lyckats få till en liten svans. En liten men ändå
Saknar nog också den genen om hårväxten för mitt växer typ 1 cm på ett helt år. Det gör att frissan får ta bara 1 mm när jag går dit för att det ska bli nåt över till mig. Mycket frustrerande att vänta så länge. Men skam den som ger sig....
Skulle önska att det var 80 cm eller mer... *suck*
du kan ju testa löshår
Gammal 2007-01-20, 13:51   #22

Normal hårväxt enligt min frissa är ungefär 1 cm per månad. Och löshår.... nä tror inte det!
Gammal 2007-01-20, 13:56   #23

Citat:
Delfintua skrev:
Normal hårväxt enligt min frissa är ungefär 1 cm per månad. Och löshår.... nä tror inte det!
men de hade kanske varit värt att etsta löshår
Gammal 2007-01-20, 14:30   #24

Äkta löshår i min blonda färg finns knappt, vill inte ha nåt syntet. Då är jag hellre utan ett tag och väntar. Hade en kompis som flätade/virkade in löshår och blev av med allt sitt eget för att blodtillförseln ströps. Nä, då är jag hellre korthårig i 50 år till
Gammal 2007-01-20, 14:30   #25
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

När jag var hos frisören sist hade mitt hår vuxit sex centimeter på tre månader. Så jag gissar att det är lite olika från hår till hår hur fort det växer. Vad man äter, hur man mår, genetiskt osv.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 14:53   #26
aliquis aliquis är inte uppkopplad

Citat:
MadWomanInBlack skrev:
Jag hade en urfärgad, alldeles för lång bob, som jag nu har klippt upp till något helt nytt. Jag bad om en bob, men kom ut med något annat... Sidbena, en lugg över ena ögat, kort i nacken och långt där fram, uppklippt... ska färga håret i mörkbrunt och slinga "luggen" röd, så blir jag riktigt emo.
Lugg över ena ögat är så jäkla störigt eftersom man inte ser något, om den är tillräckligt lång så man kan lägga den åt sidan lite mer kanske det blir bättre, men så lång har jag aldrig orkat spara den.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 14:59   #27

Hmmm... undrar varför man ska dölja sikten med en lugg som skymmer den. Personligen skulle jag bli enbart galen över den skymda sikten och slita av mig luggen. Kul med hår
Gammal 2007-01-20, 15:00   #28

Citat:
Delfintua skrev:
Hmmm... undrar varför man ska dölja sikten med en lugg som skymmer den. Personligen skulle jag bli enbart galen över den skymda sikten och slita av mig luggen. Kul med hår
o ja hår är jätte kul
Gammal 2007-01-20, 18:12   #29
aliquis aliquis är inte uppkopplad

För långt för fort. Brukar nog vara kortast mitt uppe med lite längre i nacken, polisonger o eventuellt framtill, eller något.

Mitt största problem är att jag helst vill ha ett helt animaliefritt vax men de flesta har bivax eller lanolin (ullfett) i sig. Brukar köpa Sebastian Shaper men det är så jäkla dyrt så jag vill inte ha det till vardags så det blir nästan aldrig av och håret ser skabbigt ut. Inte har det så mycket stadga som jag hade velat haft heller, rasar ihop efter någon halvtimme-timme.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 21:17   #30
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

Jag klippte mig i torsdags och lät frisören göra lite som hon ville. Därav boben som blev något annat. Den långsiktiga idén var en bob som var jättekort i nacken och bystlång där fram, men ack, nu blidde det en nästan-lugg.

aliquis: Vill man vara fin får man lida pin Nej, ärligt talat, det är jättejobbigt att göra pillerjobb framför maskinen utan djupseendet man får med två ögon.

Fast den här sneluggen är så snygg så jag behåller nog den, plus att jag nog tar bort de långa tamparna och har kort runt om. Så skönt att slippa stå flera timmar extra i duschen och schamponera långt hår. Hur orkar ni med jättelångt egentligen?
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:43.