![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#8 |
|
Lite grovt kanska man ska se det så här:
Ett "problem" man fäktas med när man syr korsetter är att få passning i horisontalled när man passar ihop alla tyglager; man vill att alla sömmar ska passa (fispassning så kallad). Men när det gäller vertikalt så är det ingen nackdel om det yttre tylagret är några Ångström för långt, för den extra längden "håller man in" (motsatsen till att sträcka ut), eller genom att dra lite i fodret när man syr genom alla tyglager så att det blir passning. Korrekt?! Sedan som du skriver, genom att tråckla (ajg gör det gärna för hand) blir resultatet oftast mycket bättre än när man bara nålar, fast det tar längre tid ... Nästan OT: I mitt skissblock finns en idé om en korsett där yttertyget har maximalt med "dragningar" men det ska åstadkommas genom att jag sträcker ut mönsterdelarna för yttertyget och helt enkelt drar ihop bitarna så jag får massa "skrynk". |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:05.