![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Om man har fyllig figur gör korsetten underverk - man får mer markerad midja och ett rejält bystlyft, om korsetten är bra sydd.
Jag har noterat att det kanske inte spelar så stor roll vilken sorts korsett man har men man ska kanske tänka på att om man är fyllig får man kall räkna med att korsetten har större "kupstorlek" än man vanligen har eftersom bysten trycks upp och får stöd underifrån. Dekolletaget kan bli för markerat. Men annars tycker jag att ÖB-korsetter är vackrare och bättre. Edit. Har man ganska platt figur (bara svagt markerad byst och höft) kan man laborera med något som damerna på 1800-talet gjorde, nämligen att vaddera byst och höft. Jag kan tänka mig att man kan fylla ut korsettn med "inplantat", som dessa från farthingales, eller bara vadd som man fyller nallebjörnar med. Man kan gärna trixa med sådant för att fylla ut höfterna också. Senast redigerad av leningrad den 2007-01-02 klockan 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.