![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
|
Nu är jag inte jätte-insatt i de olika modellerna från alla märken, men själv kör jag pfaff och är jättenöjd med alla mina tre maskiner(en hushåll, en overlock och en coverstyle).
Bernina har jag sytt en del på och tycker också om. Lite äldre, stadiga pfaff och bernina brukar samarbeta och ha styrka i motorn, enl. mina erfarenheter. Hittat man en begagnad maskin hos en handlare får man ju ofta ett par års garanti också. När det gäller husquarna har jag blandade erfarenheter, de äldre maskiner jag sytt på har jag tyckt om, stadiga och stabila. Men alla deras nya tycker jag inte duger till mycket. De overlockar jag kört har varit känsliga och krångliga, och de vanliga maskiner jag sytt på(vi hade husquarna på mitt förra jobb) har jag upplevt haft väldigt svaga motorer. De var fina på att sy detaljer och precitions-arbeten på, men inte kläder. Bernette har jag sytt lite på, men jag upplevde den som ganska lik nya husqvarna. Hellre då en begagnad Bernina än en ny Bernette. Janome har jag sytt väldigt lite på, likaså brother och singer, så där har jag inte så mycket att säga. /Ingrid |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:30.