![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilken är er favorit kjol just nu?
Här är min favorit.
Jag skulle kunna ha den jämt http://www.ullapopken.se/ullapopken/...xi7i6jePKd-142 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kjol
om den vita kanten tillhör kjolen, så tyckte jag att den va jättefin!
Jag kan varmt rekomendera min favoritkjol, en svart manchester från H&M för ynka 98kr. Hösten är räddad! /Lina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Re: kjol
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
ingen mer som vill svara?
här?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Använder nästan aldrig kjol på vintern. Om jag gör det så har jag två svarta favoriter. Den ena är lång sydd i tre olika tyger, Satin, spets och ? kommer inte ihåg faktiskt. JAg tror att det är ett mattare svart tyg. Sydd i våder med de tre tygen varvade på längden. Den andra är strax under knä lång klockad, sydd i sneda/vridna våder med kilar för att öka vidde nertill. PS Båda är köpta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Forumvärd
|
Jisses Madde, vilken diskussionsforumsaddict du är!
![]() Du skapar rätt roliga diskussioner dock så ta det inte som något negativt. ![]() Denna är min absoluta favvo just nu: http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=14394 Har den på mig så mycket jag bara kan, men mest hemma eftersom jag cycklar överallt dit jag ska och då har kortare kjolar på mig. Den är varm, mysig och bekväm eftersom den är gjord i mjuk mysig stretchvelour. Perfekt att gosa upp sig i soffan med ihop med en stickad kofta och en varm kopp te. ![]() När jag ska ut och ränna har jag oftast på mig en typisk "a-linje-kjol" sydd i svart tyg med ett rutmönster på i svart, den går till strax under knäskålarna (som jag inte fotat och lagt upp här). Alla kjolar jag syr sitter på höften, för det är så de sitter som allra bekvämast tycker jag. Vart brukar ni andra föredra att era kjolar sitter? Höft eller midja? Jag har några få köpta kjolar, men det är de egensydda som är i majoritet, inte för att jag har något emot att bära köpta kläder, inte alls, men för att jag är väldigt kräsen på hur de ska se ut och min smak brukar sällan överrensstämma med storlekarna som finns tillgängliga i handeln. Det är bland annat därför jag började sy kläder själv. Dels storleksfaktorn och dels prisfaktorn. När jag började sy kläder (runt -97) så hade jag en ganska extrem gothic-stil och den typen av kläder fanns enbart tillgängliga till alldeles för höga priset gentemot kvalitet på material och sömmar. Dessutom började jag med Levande Rollspel någonstans kring den tiden och började verkligen få upp intresse för hantverk och textil. När man tänker tillbaka så är det rätt lustigt. När jag gick ut nian, fick jag vädja till min syslöjdslärare om att ge mig godkänt istället för IG ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() vilken fin kjol de var |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag använder kjol mer nu på hösten än vad jag gör på sommmaren. De kjolar som jag trivs bäst i är två manchesterkjolar. En är köpt på H&M på rea och den andra har jag sytt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.