Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-10-15, 15:45   #1
mellie mellie är inte uppkopplad

Är Huskystar E10 en bra maskin?

Hej alla kunniga sykompisar!
Min dotter (22 år) funderar på att skaffa symaskin, det ska vara en bra "nybörjarmaskin" då hon inte vet hur biten hon blir.
Jag har själv en Designer SE, som hon givetvis får använda när hon vill, men hon vill ha en egen maskin hemma hos sig själv.
Min handlare rekommenderar Husqvarna Huskystar E10 eller E 20 som har lite fler sömmar. Det är bara 2 års garanti på dessa maskiner mot de vanliga 5. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa och vill dela med sig av den?

Hälsningar Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-17, 00:41   #2
stinaac stinaac är inte uppkopplad

Huskystar E 10 en riktigt skräpmaskin!

Köpte en Hugin Rosace tidigare i höst hos Coop för 995:-, och den var jättebra jämfört med Huskystar E 10, som såldes samtidigt på Jysk för 1295:-.

Huskystarens knappar var mycket trögare att ändra, och mycket känsligare att ställa in rätt. Dessutom fungerade inte en av sömmarna alls - det gick inte att ställa in den överhuvudtaget.

På Hugins Rosace kunde man ändra lite grann på längden på mönstersömmarna, men det kunde man inte på Huskystar E 10. Enligt min mening skulle jag inte vilja äga denna maskin - inte ens om jag fick den gratis!
stinaac är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-17, 13:45   #3
mellie mellie är inte uppkopplad

Tack Christina!

Hej!
Stort tack Christina, för informationen om denna maskin! Den tänker jag/dottern inte köpa! Ska kolla bland andra märken, t ex den Hugin du skrev om.
hälsn Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.