Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-03-13, 10:47   #61
joolzbenner joolzbenner är inte uppkopplad

jag vill vara med, 4 månader låter bra för mig, för jag är långtidssjukskriven också och kan inte tål stress , husblock låter fantastisk, det ska bli 16 helt annorlunda blocken
så, vad händer nu? ska vi börja med blocken?? det är spännande
joolz
joolzbenner är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-13, 11:01   #62
cmtandersson cmtandersson är inte uppkopplad

Det börjar trilla in mycket folk nu, skojigt. Jag skulle gärna vilja börja med en adresslista så fort som möjligt för att kolla av vilka som verkligen är intresserade av att vara med. Och så att vi inte blir fler än 16 - det är redan 11 som visat intresse.

Maila namn och adress till mig så bekräftar jag att ni kommit med på listan. Jag tänker att alla anmälda får adresserna när vi kommit upp i 16 deltagare eller är framme vid 30 mars.

Det verkar som om det kommer att bli husblock, 10 inch, 4 månader att sy, fri teknik (paper piecing, applikation, broderi etc). Sen tycker jag att det är självklart att vi ska använda quilttyger och inte lakansväv eller nåt av dålig kvalité. Jag vill gärna även att man förkrymper sina tyger så att det inte blir några obehagliga överraskningar när man tvättar täcket.
cmtandersson är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-13, 11:16   #63
hannes hannes är inte uppkopplad

Ja, det er vigtigt, at vi er enige om stofferne. Og jeg mener også, at det skal være patchworkstoffer/quilttyger, og de skal være tvättade, sådan at de ikke krympar eller farven smitter af.
Jeg vil gerne tilföje traditionel lapp-teknikk til syteknikkerne.
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-13, 11:25   #64
barwin barwin är inte uppkopplad

Har ni några funderingar på färgskala? Jag ser gärna "naturliga" färger, dvs mycket grönt och brunt i bakgrunden.
barwin är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-13, 11:30   #65

Da der ofte bruges en del brune farver til huse, vil det virke mest naturligt med lyse farver, f.ex. beige eller rå-hvid som baggrund øverst og f.ex. grønt foran huset.
Gammal 2006-03-13, 11:31   #66
iamia iamia är inte uppkopplad

Hej Christina har du fått mail av mig? jag fick tillbaka att det inte gick att maila dig??? men jag vill vara med. minmail är om du kan maila till mig så får vi se om det går den vägen?
Åsa

Senast redigerad av iamia den 2006-04-03 klockan 17:42.
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-13, 13:50   #67
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad

Jag hakar på, eftersom vi nu fått en person som tagit på sig det administrativa och kan tala om VAD det är som gäller och hur utförandet skall vara.

Jag har ett förslag till tema, som kan kittla fantasin:

"Vi två" (vilket betyder en väldigt massa alltifrån två sockor,två hjärtan, två maskar, två blommor....kniv och gaffel.... till.....tja, vad som helst.

Skulle kunna tänka mig GRUNDfärgen i mörkrött och hela övergången mot lila/blått, i övrigt det som skall finnas av färger är helt öppet, tycker jag. Men jag är gärna med oavsett vad det än må bliva. Skall bara försöka att hitta mailadressen till "chefen" för den nya vänskapsquilten.
lillepuh är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-13, 13:58   #68

Hej Gun
Fint, at du ville være med! Jeg tror nok, at der er et flertal for en hus-block - se forløbet i diskussionen, der er flere henvisninger til blocke. Så medmindre der er flere, der tyckar at vi skal skifte, så bliver det så! Men dit foreslag er også godt, det kunne blive næste gang!

Vi har ingen "chef", men Christina har tilbudt at lave adresseliste og se efter antallet, som ikke må blive flere end 16. Jeg tror, vi er 12 nu, hvis du er med? Så du skal sende hende en mail med din adresse og mailadresse, hvis du er med.
Hanne
Gammal 2006-03-13, 14:12   #69

"Chefen" är alltid den som administrerar och nu har vi alltså någon som påtagit sig det omaket, som det trots allt innebär. Titeln "Chefen" var menat att vara lustigt, även om jag förstår att det inte riktigt fick den effekten.

Sedan är väl var och en "chef" över sitt eget arbete. Bara vi nu kan enas om VAD det är vi skall sy och efter vilka premisser, det blir.

Jag lämnar vidare diskussionen fritt, eftersom jag redan framfört min åsikt. Men jag kan tycka att det är bättre med något större rutor än små pyttiga rutor. Sedan hur många och hur.....det lämnar jag därhän.....

Jag är novis när det gäller stora quiltar. Jag har endast sysslat med detta när mina barn var små och till dem. Det var dessutom ett bra tag sedan de var små, alltså kan jag nog betrakta mig som en ren nybörjare, igen.
Gammal 2006-03-13, 14:15   #70

Har blivit så insnöad på hus nu så det känns svårt att byta - jag har redan börjat tänka på vilka mönster som kan funka och vilka tyger jag ska skaffa. Annars får vi ta en omröstning.

Jag har också fått antalet intresserade till 12. Har fått adresserna till Hanne, Joolz, Barbro och Gun. De övriga som visat intresse här i forumet är Maria, Åsa, Ingrid, Elisabeth, Lisbeth, Oddny och Rae. Än så länge finns det fyra lediga platser.
Gammal 2006-03-13, 14:16   #71

"Chefen" har inte tagit illa upp i alla fall...
Gammal 2006-03-13, 14:24   #72

Det är farligt att bli "insnöad", då låser man fast kreativiteten och tankebanorna.

Men luuugn....du hinner både fantisera och tänka, oavsett vad det nu än blir för tema i slutändan!
Gammal 2006-03-13, 14:46   #73
iamia iamia är inte uppkopplad

Christina har du fått min adr än?? jag mailade till dig 13,13 hoppas att det kom fram.
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-13, 14:47   #74
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad

Skickade nyss ett mail till dig med mina uppgifter.

Jag tycker personligen att skapande av husen skall vara fritt. Det är en av tjusningarna att inget är förbestämt utan när alla alster börjar droppa in så är alla olika men det finns ändå en röd tråd i basfärg och blockmodell.
Det med tema för två gillade jag inte alls.
Ett öppet skapande för alla att använda tycker jag känns trevligare.

ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad  
Gammal 2006-03-13, 14:57   #75
Beth Beth är inte uppkopplad

Det här blir kul, jag har mailat dig Christina, hoppas mailet kom fram.
Kan man tänka sig ett hus med bakgrund av himmel och förgrund av gräs? eller ska vi alla hålla oss till en bakgrundsfärg?
Det blir lite mer begränsande, men kanske blir det allt för olika om vi inte har samma bakgrunder.
Beth är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.