Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-02-03, 12:23   #1
Gidget Gidget är inte uppkopplad

Nästan som julafton idag

Vad glad jag blev när posten kom idag.
Tre fina block till vänskapsquilten, paket från Swelogent med tyg m.m. som jag väntat på, nya knivar till min overlock och, sist men inte minst vår-sommar-katalogen från Stoff o Stil. Gissa vad jag gör i eftermiddag? Hämtar paketen och frossar i nya katalogen. Under tiden så får nog min "sömmerska" brodera lite Bratzfigurer och blommor på kommande projekt. I morgon ska jag sätta fart och sy de 25 byxorna som ska vara klara om en vecka, nu har ju tyget äntligen kommit. Jag älskar såna här dagar.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 12:40   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Visst är det härligt! Fick idag äntligen till min byxtoile. Har kämpat med den i några dagar nu utan att få till den, så nu hoppas jag mina blivande jeans ska bli bra. Nu är det bara städning och jobbsökeribiten som ligger och gnager. Vill mycket hellre sy....
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 13:10   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Va härligt Ni har det! Jag var på en secondhand och fyndade några mönster och ett tyg igår. Och ska sy lite knapphål idag.
Nu när jag skulle åka och köpa mig lite ägg och annat,,,, ja, då tjyvstannar Pärlan, han gjorde lika förra veckan, så jag fyllde i lite K-sprit och förgasarolja, och trodde att NU!
Ja, jag tog mig både till och från affären, (han startar ju efter en stund igen) och tjyvstannade medans jag öppnar garageporten!!!
Det blir väl till att maila "min bildoktor" han brukar ju veta vad det kan vara.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 13:27   #4
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad

Härligt med sådana dar.. Jag har också fått en sådan idag. Två nya block till vänskapsquilten. Ett paket från butikenannalunda.se, med tyger och två böcker...helgen är räddad. Samt ett paket till med lite div sytillbehör att sortera in i sina askar och burkar..Lycka!
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 14:09   #5

Jaha, har just varit och hämtat en kräksjuk Oskar på dagis. Han lyckades som tur var missa tyghögen och hallmattan när vi precis kommit innan för dörren. Verkar som jeansen får vänta ett tag. Får ta hand om mitt lilla pyre istället.
Gammal 2006-02-04, 10:45   #6
helen helen är inte uppkopplad

Smile

Vist kan man kalla det för julafton, när alla fodelsekorten är färdigbroderade i god tid? Har även blivit klar med 50-års presenterna till en väninna. Det blev en stor och en liten duk, med satinbård runt om. min hopplös båge har verkligen fått visa vad den duger till. Men vilket tråd klippande, det har tagit flera dagar, för jag måste vila min tumme så det går inte så fort. Sydde även en ugnshanduk till henne, vilket bra tips någon hadde att använda karborgband för det har jag med mig. Nu kan jag bara njuta av att sy blåsippor och andra vårblommor till mig själv. jag känner mig lycklig just nu , har inte så ont i höft och rygg el tummarna, känns bra att bara vara och göra vad som känns roligt
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 10:49   #7
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Cecilia, Hur mår Din lille sjukling idag? Hoppas att han är bättre, för magsjuka är ingen höjdare, varken för små eller stora.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 11:04   #8
helen helen är inte uppkopplad

Förlåt Cecilia. Tänkte mig inte för, du har ju ett sjukt barn, men jag hoppas att Oskar blir bra snart.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 14:59   #9

Det är lugnt Helena jag tog inte det minsta illa vid mig. Trådklippning är den trista biten av syendet tycker jag.

Oskar mår bra igen, kom fort, försvann fort. Får bara hoppas att ingen annan får det, tycker inte om den åkomman.

Tack för er omtanke, nu blir det jeansprojekt igen, har skaffat nitar och tråd idag efter att ha varit på bio med Linn.
Gammal 2006-02-04, 15:59   #10
Gidget Gidget är inte uppkopplad

Skönt att höra att Oscar mår bra, håller tummarna för övriga familjen. Vad avancerat det låter med nitar på jeansen, ska bli spännande att få se dem. Idag har jag gottat mig i det som kom från Swelogent igår och redan hunnit med 10 byxor, det är bara linningarna kvar på dom. Så "gladkänslan" från igår sitter kvar.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.