Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Industrisymaskiner

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal Igår, 08:47   #1
Eriksson Eriksson är inte uppkopplad

Följer upp med bild på maskinen och lite hur det gått.

Nackdelen med att importera en maskin är den obefintliga manualen om hur den fungerar eller hur man sätter ihop den. Den kom på en lastpall, levererad fram till dörren.

Fördelen är naturligtvis priset, ungefär 1/4 av priset för motsvarande Juki 246.

Kundservicen är riktigt bra, jag hade kommunikation med tillverkaren via chatt och även om vi ligger i en annan tidzon så svarade dom rätt omgående. Fick en massa videos på hur man ställer in, justerar och allt löste sig.

Det jag har kvar är att addera en "Speed reducer", få ner varvtalet till ca 60 stygn/min.
Den har en servomotor med varvtalsregulator, men jag kommer bara ner till 200 rpm/min.
Finns några att köpa färdiga på nätet (dyra), men jag sätter ihop min egen med 2 remskivor på en axel. Rätt enkelt att plocka ihop delar på valfri sida på nätet.

Kan jag rekommendera att importera själv, ja, om du är lite teknisk och har lite tålamod så har det fungerat förvånandsvärt bra.
Bifogade bilder

Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:15.