![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
För att få en igång "brainstorming" och förslag, bra eller dåliga, någonstans kan man pussla ihop något användbart.
Varför är det bara mellanlägg med lim och applicera med strykjärn (värme). Finns det spraylim som fungerar? Kan man limma på vaxat papper? Något självhäftande? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Slänger in en grej till och hoppas någon vaknar ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vet inte exakt hur Vildona ser ut, men mitt förslag är Gunold Stiffy 1950B. Ett påpressbart brodyrunderlägg som är väldigt stadigt. Säljs av Brodyrvaruhuset, och kanske i någon välförsedd affär som säljer brodyrmaskiner/tillbehör. Om jag får din adress kan jag skicka en bit svart utan lim (1950) så får du känna hur den känns och ser ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det blir runt 35 sek/m på 100m hel rulle med moms/frakt. Jag kollar upp det, tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Specifikation.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
De har klassat den som rivbar, men enligt tillverkaren är den klippbar. Går att riva men inte lämpligt. hopas du blir nöjd, och jag skickar gärna prov om du vill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack för informationen.
Jag har kontaktat Borås och tänker beställa en 25m rulle av Stiffy 1950B vit 45cm bred. Tror det blir riktigt bra till mina projekt. Med frakt 80:- och ev någon annan avgift så blir det max 600:- Det blir klart mycket billigare än att köpa typ Vildona som är förhållandevis dyrt. Ska kolla några saker till sedan beställer jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
mellanlägg |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:52.